.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بلاتکلیفی طرح جامع شهرداری قائمشهر پس از 12 سال

طرح جامع شهري شهرستان قائمشهر پس از گذشت 12 سال از تصويب آن هنوز اجرايي نشده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، طرح جامع شهري در شهرستان قائمشهر به عنوان طرحي حياتي به عنوان شريان حياتي توسعه اين شهر مصوب شوراي عالي مسكن و شهرسازي كشور است كه هنوز اجرايي نشده است.

‌احداث كمربندي‌هاي شمالي و شرقي ـ جنوبي در طرح جامع شهري قائمشهر يكي از مهم‌ترين پروژه‌هايي‌ست كه براي گشودن گره ترافيكي اين شهر در نظر گرفته شده است.

كمربندي شمالي به طول 3 هزار و 800 متر و كمربندي شرقي ـ جنوبي به طول هشت تا 9 كيلومتر تمام بافت شهري قائمشهر به مساحت 27 كيلومترمربع را دربر مي‌گيرد.

با ساخت اين كمربندي‌ها و هدايت وسايل‌ نقليه درون‌شهري بار ترافيكي اين شهر كه در حال حاضر يكي از معضلات قائمشهر است، به طور محسوسي كاهش مي‌يابد.

كم‌عرض بودن خيابان‌ها، عدم تناسب بافت شهري با رشد جمعيت اين شهر، قرار گرفتن شهرستان قائمشهر در مسير ترانزيتي و مسافري فيروزكوه و جاده هراز به مازندران نياز به اجراي طرح‌هاي توسعه كلان را در اين شهر بيش از پيش نشان مي‌دهد.

هم ‌اكنون تنها بخش كوچكي از كار كمربندي شمالي و طرح مطالعاتي كمربندي جنوبي اين شهر انجام شده است كه به دليل تاخير در ساخت كامل اين پروژه و ساخت و ساز در حاشيه آن، اين كمربندي به صورت يك خيابان در آمده است.

كمبود اعتبارات، در نظر گرفتن اعتبارات شهرستاني، نبود متولي خاص براي اجراي طرح جامع شهري در قائمشهر به ويژه طرح‌هاي مربوط به احداث كمربندي‌هاي اين شهر از جمله مهم‌ترين موانع اجراي آن به شمار مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.426 seconds.